Design Teams

CSI blog Guest DT

Classes I teach @De Craftorij

Classes I teach @De Craftorij
March 2014 -G45 Couture Bookbox click on the photo to book

Classes I teach @De Craftorij

Classes I teach @De Craftorij
Jan / Feb / March 2014 - SOLD OUT - 64 students

Classes I taught @De Craftorij

Classes I taught @De Craftorij
Spring 2013: suitcase mini album

Classes I taught @De Craftorij

Classes I taught @De Craftorij
January / February 2013 - YearBook Place in Time

Classes I taught @De Craftorij

Classes I taught @De Craftorij
Summer 2012 - Make & Take Button Cards

Classes I taught @De Craftorij

Classes I taught @De Craftorij
Book Purse - Spring 2012

Classes I taught @De Craftorij

Classes I taught @De Craftorij
Spring 2012

dinsdag 7 augustus 2012

Make & Take De Craftorij

Hallo allemaal,

Tot mijn grote schande heb ik al een hele maand geen blogberichtje geplaatst...en dat terwijl ik echt wel gescrapt heb. Een weekje Texel en een aantal mooie zomerse dagen hebben me achter de pc vandaan gehouden. Maar hier dan toch wat nieuws!

Op 28 juli mocht ik de Make & Take verzorgen bij De Craftorij. Zij hebben de hele zomer elke zaterdag een gratis Make & Take. Elke zaterdag verzorgt een ander Design Team lid ene klein projectje waarbij je een nieuwe techniek leert. Ik mocht een paar weken geleden en heb knopenkaartjes gemaakt met zelfgemaakte knopen.



We hebben die dag twee technieken getoond, de "faux wood" knoop en de foam knoop.

De faux wood knoop maak je door op manilla of kraft cardstock een afdruk te stempelen van een houtstructuur, deze heat embossen met clear embossing en daarna nog afwerken met bruine distress inkt. Vervolgens stans je uit 3 lagen manilla of kraft cardstock een knoop en uit je gestempelde afdruk ook nog eens een knoop. Deze plak je allemaal op elkaar. Nog even de randjes met bruine distress inkt afwerken en je hebt je "faux wood" knoop. Beiden knopen heb ik geplakt op een ATC waar ik met de nieuwste stempelsets van Paper Artsy knopen kaartjes heb gestempeld!

 

De tweede techniek is de foam techniek. Uit foam (2 mm dik) stans je met de Tim Holtz Sewing Room stans een aantal knopen. Vervolgens leg je een stempel met een knopen afbeelding klaar, beinkt je je stempel met stazon inkt. Je verhit de foam knoop met de heat tool. Als je ziet dat het foam gaat "werken" stop je en druk je je stempel in het foam. Op deze wijze "embos" je de afbeelding in het foam. Met dezelfde stempelset van Paperartsy heb ik ATC-tjes bestempeld, waar de foam knopen op worden bevestigd.
 

De dag verliep echt geweldig, we hadden een geweldige aanloop en veel mensen hebben knopenkaartjes kunnen maken. Ik heb het geweldig naar mijn zin gehad. Dank je wel iedereen die die dag is gekomen!!


Gebruikte materialen:



Groetjes, Rianne









2 opmerkingen:

  1. Was ook super leuk om die knopenkaartjes te maken, nog bedankt voor de gezellige middag.

    groetjes Ria xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Rianne, ik zou graag contact met je willen opnemen.
    Zou je mij een email adres of tel nr kunnen mailen?

    Hartelijk dank, groet Marieke de Geus
    ontwerpster ariadne at Home
    marieke.degeus@sanomamedia.nl

    BeantwoordenVerwijderen